UN AN DE POVESTE... SAU DE POVEȘTI? UN AN DE POVESTE... SAU DE POVEȘTI?

UN AN DE POVESTE... SAU DE POVEȘTI?

Dacă stau să mă gândesc..... de amândouă. De ce? Pentru că anul trecut, încet-încet, am spus 29 de povesti ale colegilor noștri.

Ce am descoperit odată cu ele?

Că spiritul care ne unește este fantastic.

 

Știu, poate părea un clișeu. Și chiar este. În lumea corporate se vorbește mult despre cultura și valorile organizaționale pe care toți membrii echipei le simt și trăiesc zi de zi. Adică toți cei peste 15.000 de colegi, în cazul nostru, ar fi ‚mânați în luptă’ de același crez?

Da, pare greu de crezut. Recunosc că am fost un pic sceptică la început. Sceptică și cu inima deschisă. Există asta oare?

Tocmai de aceea am avut emoții atunci când am început proiectul nostru de corporate storytelling – poveștile colegilor noștri.  Acum că a trecut primul an în care facem asta, pot să spun cu încredere că e cel mai frumos proiect al meu de până acum și că abia aștept să văd ce surprize îmi va dezvălui în viitor.

 

Ce am reușit? Tot anul am spus povești. Uneori mai scurte, uneori mai lungi, uneori mai des, alteori...sî zicem doar că se lăsau așteptate.

Ceva a fost constant, totuși: de fiecare dată mi-a fost greu să le scriu. Nu pentru că erau greu de scris, ci pentru că voiam să le pot scrie pe măsura „personajelor”. Care sunt fantastice.

Toate personajele, fără excepție, pornesc în experiența asta cu gândul „Aaa, dar povestea mea nu e deloc interesantă...” Și nu ar putea fi mai departe de adevăr. Tot fără excepție, toate personajele principale ale poveștilor noastre sunt persoane autentice, cu slăbiciuni și vulnerabilități și cu puncte forte...chiar foarte forte. Și (cel puțin) 5 trăsături comune:

1. Am aflat povesti despre curaj – de exemplu curajul de a lupta cu tradiția care te-ar fi ținut lângă casa părintească, într-o comunitate mică, și de a-ți deschide universul și a ajunge liderul uneia dintre cele mai grele activități din uzină. Grele la propriu, vorbim de peste 100 de tone pe zi.

2. Am aflat povești despre pasiune – iar aici sunt multe exemple. Pasiunea pentru meseria ta și pentru produsul la care lucrezi. Nu a fost colegă sau coleg alături de care să fi povestit și să nu îi apară un zâmbet pe buze atunci când vorbim despre Duster, sau Logan sau Dacia, în general. 

3. Am aflat povești despre mândrie – mândria de a fi contribuit la această poveste a unui brand mic, dintr-o țară mică, care a cucerit lumea întreagă. Fiecare dintre colegii noștri știe exact care este „bucățica” din mașinile noastre la care și-a adus contribuția. Și toate aceste „bucatele” construiesc ceva fantastic. 

4. Am aflat povești despre tradiție – colegi și colege care au părinți și bunici care au lucrat la Dacia și care au știut dintotdeauna că dorința lor este să se alăture și ei echipei. Unii au lucrat la Dacia mai mult decât vârsta mea și îți pot povesti pe îndelete toate schimbările care au apărut pe parcurs, cum a crescut și s-a dezvoltat organizația și cum au crescut și s-au dezvoltat și ei alături de ea. 

5. Am aflat povesti despre construcție – si nu doar de mașini. Construcția traseului fiecăruia dintre noi. Renault Group este, cu adevărat, un univers complet automotive în care fiecare dintre noi își găsește locul „acela”, locul potrivit în care să simtă că are un cuvânt de spus, dar și că are lucruri importante de învățat. Și ce e cel mai fain? „Construitul” nu se oprește niciodată – oportunități apar mereu, așa ca te poți reinventa și poți experimenta oridecâte ori vrei. Trebuie doar să-ți dorești asta.

 

Cine a avut cel mai mult de câștigat din experiența asta? Eu, cu siguranță.

Cine mai are nevoie de cărți și speech-uri motivaționale? De TED talks sau alte citate care să îți dea încredere pentru viitor? Toată inspirația de care avem nevoie e chiar lângă noi. Poveștile alea fantastice nu sunt în filme sau romane (Ok, nu sunt doar în filme sau romane), ci sunt foarte aproape, la biroul de lângă tine.

 

În ordinea apariției, eroii noștri sunt: Patricia și Corina, Bianca, Raluca, Carmen, Marcela, Alexandra, Mihaela, Claudia, Greti, Talida, Diana, Alexandra, Lucian, Diana, Ionuț, Luminița, Crăița, Ileana, Neida, Ancuța, Simona, Georgeta, Iulia, Daniela, Camelia, Monica, Rodica si my absolute favorite, Iulia din nou.
Îi puteți găsi pe paginile noastre de Facebook si Instagram.

 

E drept că încă nu am reușit să le spunem pe toate cele 15.000 de povești, am început cu 29, dar nu ne lăsăm. Vrem să adăugam, pe rând, încet, încet, cât mai multe dintre cele peste 14.971 rămase. Eu una abia aștept să le descopăr pe fiecare și să vi le împărtășesc și vouă. 

Și, nu în ultimul rând, sunt tare curioasă să văd unde mă va duce pe mine experiența Renault Group. Cu alte cuvinte, abia aștept să scriu încă un articol similar, la începutul anului 2024, care să îmi demonstreze încă o dată că I have the best job in the world!

So stay tuned! It will be worth it, I promise! 

 

Autor: Alexandra Moldoveanu, Employer Branding Project Manager@ Renault Group România
Sursă foto: arhivă personală

Alte articole

La caravane des ètudes et des carrières francophones en Roumanie 2023-2024 La caravane des ètudes et des carrières francophones en Roumanie 2023-2024
La caravane des ètudes et des carrières francophones en Roumanie 2023-2024
Let’s Talk HR Let’s Talk HR
Let’s Talk HR
Angajatori de Top Angajatori de Top
Angajatori de Top